Menu Content/Inhalt
Start

Statystyka

Gościmy

Dzisiaj10
Wczoraj22
Tygodniowo67
Miesięcznie136
Odwiedzin16258

Gościmy

Odwiedza nas 9 gości

Migawki Opracowania naukowe

Przeciwutleniacze w zapobieganiu choroby Alzheimera
International Health News, ROTTERDAM, HOLANDIA

Coraz więcej jest dowodów na to, że stres oksydacyjny pełni ważną rolę w pojawieniu się choroby Alzheimera oraz przyczynia się do jej progresji.

Czytaj całość…
 

Opracowania naukowe przegląd

Przeciwutleniacze w zapobieganiu choroby Alzheimera Przeciwutleniacze w zapobieganiu choroby Alzheimera
International Health News, ROTTERDAM, HOLANDIA

Coraz więcej jest dowodów na to, że stres oksydacyjny pełni ważną rolę w pojawieniu się choroby Alzheimera oraz przyczynia się do jej progresji.  Szczegóły...


Starzenie się i przeciwutleniacze Starzenie się i przeciwutleniacze
BOSTON, USA - American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 71 (suppl), June 2000, pp. 166S-68S
Według teorii profesora Meydaniego, atak wolnych rodników na komórki i DNA jest główną przyczyną starzenia się i takich chorób zwyrodnieniowych, jak reumatyzm, miażdżyca, rak, choroby serca i układu krążenia, choroby zapalne, demencja starcza i katarakta. Według profesora Meydaniego starzenie się i choroby zwyrodnieniowe mają miejsce, gdy system obronny i mechanizm naprawiający przeciwutleniaczy już nie daje sobie rady z atakami wolnych rodników. Badania wykazały, że odporność organizmu można wzmacniać takimi przeciwutleniaczami, jak witaminy C i E oraz karoteny. Na przykład spożywanie 400 czy 800 j.m. witaminy E u mężczyzn obniżyło ryzyko wystąpienia nie kończących się śmiercią zawałów serca o 77% i w pewnym stopniu powodowało regres miażdżycy. Witamina E pomogła również osobom po przeszczepie by-passów. Okazało się, że kobiety i mężczyźni w podeszłym wieku mogą wzmacniać swój układ immunologiczny za pomocą dziennej dawki 200 j.m. witaminy E. Profesor Meydani wywnioskował, że codzienne spożywanie 200 j.m. witaminy E oraz 5?8 porcji owoców i warzyw zmniejsza ryzyko chorób serca i systemu krążenia, a w starszym wieku wzmacnia układ immunologiczny.
  Szczegóły...


Download NFSP!


Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca
The New York Times Health News Service 2000; Medincorp

W rekonwalescencji osób po ataku serca mogą pomóc większe dawki przeciwutleniaczy (zdaniem grupy naukowców izraelskich, 2003). Badanie wykazało, że we krwi 38 osób po ataku serca było znacznie mniej przeciwutleniaczy, witaminy A i E oraz beta-karotenu  Szczegóły...


Zapobieganie reumatoidalnemu zapaleniu stawów PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
15.08.2007.

Rola suplementów odżywczych w zapobieganiu reumatoidalnemu zapaleniu stawów
IHN 2003;12(6) International Health News ROCHESTER, USA
Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) jest ciągle trwającym zapaleniem stawów, które czasem powoduje niszczenie kości i chrząstek. W powstaniu tej choroby główną rolę pełni atak wolnych rodników (stres oksydacyjny) i cytokiny przyczyniające się do zapaleń. Naukowcy z trzech amerykańskich uniwersytetów

badali, czy przeciwutleniacze zawarte w żywności lub suplementy odżywcze mogą obniżyć ryzyko RZS poprzez wypowiedzenie wojny stresowi oksydacyjnemu i zapaleniom. W badaniu brało udział 29 368 kobiet w średnim wieku, które dołączyły do badań w 1986 roku, od kiedy zaczęły notować swą dietę i ilość stosowanych suplementów odżywczych. Kobiety były pod obserwacją do 1997 roku ? wówczas zdiagnozowano 192 przypadki RZS. Analiza diety i suplementów odżywczych wykazała odwrotną zależność zapadalności na tę chorobę od dostawania się z żywnością do organizmu karotenoidu o nazwie beta-kryptoksantyna. U kobiet, które dziennie spożywały jej ponad 87 mikrogramów, pojawianie się RZS było niższe o 41% niż u tych, które spożywały mniej niż 40 mikrogramów. Dobrym źródłem beta-kryptoksantyny są owoce cytrusowe, a szczególnie pomarańcze. Dzienna dawka 15 mg cynku statystycznie znacząco obniżała ryzyko pojawienia się RZS. o 61% Podobny wpływ wykazała również miedź. Ciekawe, że spożywanie dużej ilości cynku oznaczało większe ryzyko pojawienia się RZS ? może to świadczyć o tym, że żywność bogata w cynk zawiera prawdopodobnie związki tego pierwiastka. Spożywanie warzyw z rodziny krzyżowychdziałanie ochronne, jedzenie miesięcznie 3 lub więcej porcji brokułów obniżało ryzyko o 35% w przeciwieństwie do spożycia rzadziej niż dwa razy w miesiącu. Naukowcy stwierdzają, że spożywanie beta-kryptoksantyny z uzupełnieniem cynku znacznie obniża ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.

Zmieniony ( 16.08.2007. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
designed by www.madeyourweb.com | joomla templates