Menu Content/Inhalt
Start arrow Opracowania naukowe arrow Rak prostaty i przeciwutleniacze

Statystyka

Gościmy

Dzisiaj10
Wczoraj22
Tygodniowo67
Miesięcznie136
Odwiedzin16258

Gościmy

Odwiedza nas 10 gości

Migawki Opracowania naukowe

Rola żywności pochodzenia roślinnego w zachowaniu zdrowia
Egészségtudomány 2001;45(3):244-255 Magyar Higiénikusok Társasága
Autorzy zbadali właściwości pięciu aglikonów flawonoidalnych, takich jak kwercetyna, kepferol, mirycetyna, apigenina i przeciwutleniacz luteolinowy, oraz ustalili stężenie związków w najczęściej spożywanej żywności pochodzenia roślinnego. Stwierdzili, że struktura chemiczna cząsteczek określa siłę działania przeciwutleniaczy in vitro. Analityczne badania chromatograficzne płynu o wysokiej skuteczności wykazały, że najbogatszym źródłem flawonoidów pośród warzyw okazały się odmiany cebuli, pietruszka, szpinak, części selera i odmiany soczewicy. Wśród owoców dużą ich ilość posiadają jagody (truskawka, jeżyna, czarna jagoda, porzeczka), a także orzech włoski. Na bazie danych o ich spożyciu u grup ludności i na podstawie wyników analitycznych ustalili przeciętne spożycie dzienne pięciu rodzajów flawonoidów.

 

Opracowania naukowe przegląd

Choroby tętnic obwodowych Przeciwutleniacze i choroby tętnic obwodowych
American Journal of Epidemiology, Vol. 154, July 15, 2001, pp. 145-49
Choroba tętnic obwodowych jest jednym ze zjawisk miażdżycy dolnych kończyn a jej objawem jest ból pojawiający się w wyniku obciążenia. Obraz choroby można zdiagnozować za pomocą mierzenia ciśnienia skurczowego: wartość pomiaru na ramieniu w pozycji siedzącej dzielimy przez wartość mierzoną przy kolanie w pozycji leżącej. Jeżeli ich stosunek jest mniejszy niż 0,9, oznacza to zaistniałą zmianę. Naukowcy duńscy i niemieccy wykryli, że witaminy C i E obniżają ryzyko wystąpienia choroby. W badaniach brało udział 1673 mężczyzn i 2694 kobiety (przeciętny wiek: 67 lat). Wszyscy uczestniczyli w całościowych badaniach, i wypełnili ankietę zawierającą 170 pytań dotyczących odżywiania. Biorąc pod uwagę wiek i inne wskaźniki, dane wykazały, że u kobiet w przypadku dziennej dawki wyższej niż 136 mg ryzyko wystąpienia objawów choroby było o 36% niższe niż przy dawce 80 mg/dzień. Witamina E i beta-karoten nie wykazały wpływu u kobiet. U mężczyzn sytuacja jest inna. Codzienna dawka co najmniej 17,2 mg witaminy E o 33% obniżała ryzyko zachorowania (w porównaniu z dawką mniejszą niż 10,1 mg/dzień). Również u mężczyzn nie wykazano wpływu witaminy C i beta-karotenu. Zdaniem naukowców przeciwutleniacze pomagają w zapobieganiu chorobie tętnic obwodowych. Nie wyjaśniono różnicy w skuteczności witaminy C i E między kobietami a mężczyznami, ale prawdopodobnie wpływ mają zwyczaje żywieniowe.
  Szczegóły...


Przeciwutleniacze w zapobieganiu choroby Alzheimera Przeciwutleniacze w zapobieganiu choroby Alzheimera
International Health News, ROTTERDAM, HOLANDIA

Coraz więcej jest dowodów na to, że stres oksydacyjny pełni ważną rolę w pojawieniu się choroby Alzheimera oraz przyczynia się do jej progresji.  Szczegóły...


Download NFSP!


Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca
The New York Times Health News Service 2000; Medincorp

W rekonwalescencji osób po ataku serca mogą pomóc większe dawki przeciwutleniaczy (zdaniem grupy naukowców izraelskich, 2003). Badanie wykazało, że we krwi 38 osób po ataku serca było znacznie mniej przeciwutleniaczy, witaminy A i E oraz beta-karotenu  Szczegóły...


Rak prostaty i przeciwutleniacze PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
15.08.2007.

Rak prostaty i przeciwutleniacze
IHN węgierskie wydanie 2003;12(6) International Health News BALTIMORE, USA.

Coraz więcej dowodów potwierdza, że niektóre mikroelementy, a dokładnie: przeciwutleniacze, mogą pomóc w zapobieganiu wykształceniu się pewnych rodzajów raka. Na przykład selen okazał się skuteczny w zapobieganiu rakowi

prostaty. Naukowcy z Johns Hopkins School of Public Health stwierdzili niedawno, że gamma-tokoferol, forma witaminy E zawarta w większości produktów żywnościowych, również skutecznie zapobiega rakowi prostaty. W badaniu brało udział ponad 20 tysięcy mężczyzn ze stanu Washington, którzy oddawali krew w latach 1974 i 1989. U 324 mężczyzn do 1996 roku wykształcił się rak prostaty. Każdy z nich został porównany pod względem wieku, rasy i terminu pobierania krwi z dwoma zdrowymi osobami kontrolnymi. W przypadku osób kontrolnych podczas porównania zawartości mikroelementów we krwi nie stwierdzono znacznej różnicy w poziomie alfa-karotenu, beta-karotenu, całkowitego karotenu , beta-kryptoksantyny, luteiny, likopiny, retinolu i kwasu askorbinowego (witamina C). Natomiast stwierdzono różnicę, jeżeli chodzi o poziom gamma-tokoferolu. Wystąpiły różnice między chorymi a osobami kontrolnymi, jeżeli u osób kontrolnych poziomy były znacznie niższe. Badając mężczyzn, którzy oddawali krew w 1989 roku, zauważono, że osoby o najwyższym poziomie gamma-tokoferolu prawie pięć razy rzadziej chorowały na raka prostaty niż osoby o niższym poziomie. Znalazły się też dowody na to, że palmitynian retinolu (wytworzony z witaminy A i przechowany w wątrobie) chroni przed rakiem prostaty. Znaczy to, że gamma-tokoferol może chronić przed rakiem prostaty. Naukowcy zaznaczają, że nie stwierdzono, by likopina wywierała działanie ochronne.

Zmieniony ( 16.08.2007. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
designed by www.madeyourweb.com | joomla templates