| Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca |
|
|
|
| Wpisał: Administrator | |
| 15.08.2007. | |
|
W rekonwalescencji osób po ataku serca mogą pomóc większe dawki przeciwutleniaczy (zdaniem grupy naukowców izraelskich, 2003). Badanie wykazało, że we krwi 38 osób po ataku serca było znacznie mniej przeciwutleniaczy, witaminy A i E oraz beta-karotenu niż u 20 innych zdrowych osób. Kiedy pacjentom leczonym po ataku serca podawano lekarstwa rozpuszczające skrzep we krwi, poziom witaminy E we krwi dalej spadał (sierpniowy numer Journal of the American College of Nutrition). Te nowe odkrycia pozwalają wnioskować, że w przyszłości powinno się wprowadzić użycie przeciwutleniaczy podczas leczenia chorych po ataku serca środkami rozpuszczającymi skrzep we krwi. W wyniku utleniania we krwi mogą powstać komórki wysycone cholesterolem, które docierając do naczyń krwionośnych i tętnic, hamują wolny przepływ krwi i mogą doprowadzić do ataku serca. Wcześniejsze badania udowodniły, że nagłe rozpoczęcie przepływu krwi często powoduje przejściowe lub stałe uszkodzenia organu wskutek zwiększenia wydzielania wolnych rodników tlenowych. Stosowanie przeciwutleniaczy u osób z chorobami serca może zapobiec podobnym uszkodzeniom i uratować więcej mięśni sercowych. |
|
| Zmieniony ( 16.08.2007. ) |
| « poprzedni artykuł | następny artykuł » |
|---|


Starzenie się i przeciwutleniacze 


Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca